Hur läget ser ut?

0kommentarer

I sensomras gick jag upp ungefär 3 kg. Jag vet inte riktigt när, hur och varför det hände men, men...
Som ni vet har jag ju fortsatt jobba på resultaten men jag når inte riktigt dit jag vill...
 
Jag gick ner 1-2 kg ganska snabbt igen och har sedan dess legat stadigt på ungefär samma vikt hela tiden. Men vet ni vad min mamma påminnde mig om? Hur jävla grymt är inte det? Att hålla vikten så länge alltså. Det är ju faktiskt jättebra!
 
Jag håller mina 1500 kcal om dagen men jag äter inte så cleant som jag skulle behöva. Det slinker allt för ofta ner popcorn, subway, någon knäckemacka! Jag går inte över mitt kalori-intag men jag äter fel saker! 
 
Dessutom går mina ätardagar liiite överstyr. Jag äter vad jag vill en gång i veckan. Tyvärr äter jag för mycket...
 
Nu kryper julen sig närmare med släktmiddagar, julfirande, nyår och allt vad det innebär. Jag har bestämt mig för att leva under julen. Ingen matdagbok, inget kaloriräknande. Jag äter det som bjuds! Men bara för det ska jag inte smälla i mig mat och godis. Man kan äta inom måttliga mängder!
 
Efter jul och nyår har jag dock en plan. Cleant käk varje dag, inga snacks på vardagar, subway/sallad endast när maten i skolan är svinäcklig. Jag vet ju att jag fixar det! Har jag tagit mig hit så klarar jag sista biten!
 
Istället för popcorn kan jag skiva upp ett äpple, skala en morot eller göra gurkstavar. Ut med onödiga kolhydrater och in med bättre fetter!
Avokado, jordnötssmör, lax!
Drick mer vatten! Myyycket mer vatten!
 
Jag vet ju vad jag ska äta... Jag har bara släppt lite för mycket på tyglarna. Och den här gången gjorde det ju inget för jag har ju hållt vikten!
 
Ätardagarna då? Jag kommer fortfarande ha dagar då jag får äta vad jag vill men istället för en gång i veckan får det bli en gång varannan vecka. Och då får jag äta precis vad jag vill, sött inkluderat. Förut har jag ju bara ätit sött en gång i månaden men vi får se hur det här funkar... Jag tror det kommer gå jättebra! 
 
Jag är grym! Du är grym! Vi är grymma! Och vi fixar vad vi vill, bara vi är beredda att kämpa för det!
 
Love




Kommentera

Publiceras ej