En vanlig (mat)dag!

0kommentarer

Nu ska ni få hänga med i min kost. Såhär ser oftast mina dagar ut i matväg!
 
En stadig frukost är viktigt för mig! Jag måste få igång kroppen på bästa sätt!
 
 
Smoothie:
100 g kvarg
100 g naturell lättyoghurt
Ca 90 g hallon
Ca 30 g blåbär
 
 
Som sagt... Jag är besatt av granatäpple! Riktigt gott och dessutom får man en underbart skön mättnadskänsla.
 
Efter ett hårt pass behöver kroppen snabbt någonting för att återhämta sig. Smidigast att kasta ner i väskan är en banan eller en bar. Idag fick det bli en bar, en riktigt god sådan också!
 
 
För att få bästa möjliga återhämtning och återuppbyggnad av muskler sägs det att man ska inte protein samt kolhydrater inom 20 min efter avslutat pass. Jag får äta vilket gör mig nöjd, hehe!
 
Efter lite matinhandling och en tripp till Apoteket (lite nödvändigheter behövdes) gjorde vi iordning lunch...
 
 
Torsk stekt i citronolivolja, ångade ärtor, haricots verts och bladspenat tillsammans med en halv tomat och proteintoppad guacamole.
I guacamolen hittar man:
1 halv avokado
1 halv vitlöksklyfta
100 g keso
Chilipulver
Paprikapulver
Salt
Peppar
 
Efter några timmars latande på sängen (underbara söndagar) börjar det kurra i magen igen...
 
 
Oliver är en fantastisk källa till nyttigt fett. Mina favoriter är dessa Kalamata's i snackpåse. De är kryddade med timjan och havssalt! Dessutom är de urkärnade... Bättre kan det inte bli!
 
Middag ska självklart också intas... Efter att fixat i köket, tvättat håret och glott på några avsnitt Grey's Anatomy kom mamma hem från jobbet så då lagade vi middag tillsammans.
 
 
På menyn stod färsbiffar med grönkålssallad.
 
Biffar:
150 g nötfärs (10% fett)
Salt
Peppar
 
Grönkålssallad:
50 g grönkål
20 g äpple
10 g rödlök
12-15 g naturella cashewnötter
1 tsk citronolivolja
 
Detta är verkligen fantastiskt gott! 
En tomat fick även slinka ner, det är med till nästan varje måltid.
 
Jag och mor kikade på ett avsnitt Dexter tillsammans och nu är jag nedbäddad igen, hehe!
Ett litet kvällsmellis är obligatoriskt för mig...
 
 
8 litchis och 2 kvargbollar slank ned. Alldeles lagom!

På bilden är det fler kvargbollar, jag vet! Denna gången gjorde vi de liiite större, dessutom åt jag bara en halv portion. Lika gott ändå!
 
Hoppas detta ger er lite inspiration till nya måltider, kostvanor eller mellanmål. Vad vet jag!
 
Love

Kommentera

Publiceras ej