Q/A

0kommentarer


Hej hej!

Än en gång, tack så mycket, fina du!

Orken till att träna ligger i motivationen. Jag har och har haft väldigt mycket motivation och inspiration. Det som motiverar mig mest är faktiskt mig själv!
När jag ser mina framgångar, både i spegeln och när det kommer till ren och skär styrka blir jag extremt motiverad. Jag älskar att se min kropp bli starkare! Se hur jag orkar mer och mer för varje vecka!

För att gå ner har jag ändrat min kost samt lagt in träning i mitt liv. Ni följer ju min träning ganska detaljerat (ni får inte se allt alltid) men kosten får ni faktiskt se mindre av. 

När folk frågar mig om jag går på diet svarar jag bara "allt-men-inte-alltid-dieten"!
Jag äter allt, exakt allt! Men inte alltid och inte ofta!

Mitt vardagliga matintag består av ca 1500 kcal (ja, jag räknar kalorier), max 200 g kolhydrater (bra kolhydrater, inte snabba), ca 100 g protein och 50-60 g fett (ibland mindre, ibland mer). 

Jag ser till att få i mig schyssta råvaror!
Kyckling, kött, fisk, grönsaker som morötter, tomat, paprika, grönkål, gurka. Fettet jag får i mig kommer från nötter, lax, avokado samt en viss mängd smör. Kolhydraterna jag oftast väljer är i form av knäckebröd (falu rågrut och finn crisp), musli, gryn, potatis. 

Självklart har jag också ätardagar då jag mer än gärna smäller i mig en kebabrulle, lite chips och alldeles för mycket frozen yoghurt. Men det är så det ska vara! Man ska leva! Njuta av allt! Både det nyttiga och det mindre bra!

Ska man göra en ändring i sitt liv rekommenderar jag dock att man börjar med en av sakerna. Först kosten, sen träningen eller först träningen, sen kosten. 

Det tar ungefär 21 dagar (3 veckor) för kroppen att bilda en vana. Slänger man in för många nya vanor på en gång blir det lätt att man misslyckas. 

Hoppas du är nöjd med svaret!

Tack igen, ni gullisar som skriver sådant här motiverar mig också till tusen! Ni är underbara!

Kram

Kommentera

Publiceras ej