Grönkålssallad

0kommentarer

Till lunch fick det bli gårdagens rester... Kyparbiff med grönkålssallad och tzatziki. Yum!

Detta behöver du:
Grönkål
Rödlök
Citronolivolja
Nötter (vi brukar ha valnötter)

Bild av mig. 

Gör så här:
Rensa bort "stammarna" från grönkålen och lägg all grönkål i en matberedare. Strimla kålen fint. Bitarna ska vara pyttesmå! Häll sedan över kålen i en bunke med lock eller en påse. 
Hacka rödlök och äpple och häll ned i den finhackade grönkålen. Häll över lite citronolivolja och släng i ett gäng nötter om du vill. 

Den här gången hade jag inte i några nötter då jag är i en period där jag gärna snacksar på nötter. 
Jag har inte skrivit några mängder då jag anser att det är bäst att man känner sig fram till vad man själv gillar bäst!

Love

Kommentera

Publiceras ej